Nimelt sisaldaks see senisest soodsam pakett reklaame, mida seni pole platvormile lubatud, vahendab CNN Business ettevõtte plaane.

Netflix teatas aasta esimese kvartali aruandes aga tellijate arvu vähenemisest - seda esmakordselt kümne aasta jooksul. Neil on nüüd üle maailma 221,6 miljonit kasutajat.

Täpsemalt kaotati 2022. aasta esimeses kvartalis 200 000 klienti. Oodati aga hoopis 2,5 miljoni kasutaja lisandumist. Teise kvartali jooksul ennustatakse veel 2 miljoni kasutaja lahkumist. Aruanne mõjus Netflixi aktsiale, mille väärtus kukkus 35%.

Konkurents, paroolijagamine ja sõda Ukrainas

Netflix kurdab, et ehmatavate numbrite taga on konkurents traditsioonilistelt meediakompaniidelt, kes on samuti voogedastusturule tulnud, teisalt aga paroolijagamine - 222 miljoni maksva kliendi kõrval vaatab nende sisu üle 100 miljoni sellise leibkonna, kes kasutavad kellegi teise parooli.

Lisapõhjustena nägi Netflix veel majanduskasvu aeglustumist, inflatsiooni ja geopoliitilisi sündmusi, peamiselt Vene-Ukraina sõda. Oma mõju olevat ikka veel ka Covidil. Vene turult lahkumine läks Netflixile maksma 700 000 tellijat.

Sarnased murepilved kogunevad kogu voogedastusturu kohale, sest paljud firmad on oma strateegiat Netflixi järgi kohendanud. Ka näiteks Disney aktsia reageeris 5-protsendilise langusega.

Olukorra päästmiseks lubas Netflix investoritele teenust edasi arendada, kohendada oma sisu veelgi enam vaatajate maitsele ja mõelda välja, kuidas lõigata ikkagi kasu ka nende vaatajate pealt, kes kasutavad teiste parooli.

“Teenuse lihtne jagamine pereliikmetega aitas kindlasi meie kasvule kaasa,” teatas ettevõte. “Kuid see on ka tekitanud segadust, et kuidas ja mis tingimustel Netflixi jagamine õigupoolest lubatud on. Püüame nüüd leida lahendust, kuidas seda kaugemale kui oma pere liikmetele jagamist saadaks turvaliselt jätkata,

Lahendusena näeb Netflix, et need kes soovivad teenust jagada laiema ringiga kui oma leibkond, peaksid selle võrra ka natuke rohkem raha välja käima.

Samuti kaalutakse reklaamide lubamist platformi-siseselt, millest seni on hoidutud. Sellega kaasneks siis üks senisest odavam pakett hinnaundlikule kliendile, kel samas on "kõrgem reklaamitaluvus", nagu ettevõte seda sõnastas.