Selle kõige juures on aga ilmselt siiski üks AGA. Nimelt: tegu on õnnestunud turunduskampaaniaga.

#Gentleminionsi teemaviitel on TikTokis 170 miljonit vaatamist. Selline massiline huvi tõlgendub loomulikult kassatuluks. Avanädalavahetusel tõi film 125 miljonit dollarit, möödunud nädalavahetusega kerkis summa 500 miljoni dollarini. Keegi on selle nimel aga tohutult vaeva näinud, leides hulga viraalseid trende ning nende reele hüpates, tootes hiigelkoguse käsilaste-teemalist sisu, millega kasutajaid kaasa tõmmata.

Esimesest filmist on möödas viis aastat ja sihtgrupp on vanemaks saanud, seega filmistuudio turundustoas kerkis küsimus, kuidas neid uuesti kinno meelitada.

Z- generatsiooni püütakse TikTokis

„Tahtsime käsilaste teema jälle lahedaks muuta ja pakkuda Z-generatsioonile (1995-2012 sündinud noored) midagi, millega nad võiksid täiel rinnal kaasa minna ja samal ajal veenvalt lahedad edasi olla,“ rääkis Mashable’ile „Käsilaste“ sotsialmeedia-strateeg Dana Neujahr. Selleks otsustatigi varakult enne filmi ilmumist TikToki imbuda.

Seega, noored arvavad, et Gentleminions sai alguse kellegi riuklikust ideesähvatusest, kuid teglikult on selle taga peen (miljardeid teeniva brändi vääriline) turunduskampaania. Tõsi küll, pühapäevaülikonnas kinno mineku trend sai alguse loomulikul teel, noorte omal algatusel, kuid kui turundustiim sellest teada sai, asuti seda lõkkele puhuma, lastes liikvele sõnaleiutise gentleminion. Edukalt.

Avanädalavahetus Eestis ületas kodumaise lemmiku kahekordselt

Eestiski tõid kollased tegelased kinno kulmu kergitama paneva hulga rahvast: esimese nädalavahetuse (15.-17. juuli) järel võis „Käsilased 2“ ette näidata 68 636 vaatajat. Võrdluseks, nädalavahetuse kinotopi teiselt kohalt võib leida filmi „Thor: armastus ja kõu“, millel vaatajaid 6226.

Eesti Filmi Institituudi statistika- ja turundsusspetsialist Eveli Raja selgitas, et avanädalavahetuse juurde arvestatakse ka eellinastustel käinud inimesed. „Käsilaste“ eellinastused algasid 9. juulil, nädalajagu eellinastusi on animatsioonide puhul tema sõnul tavaline praktika. Siiski on see märkimisväärne avanädalavahetuse tulemus.

Sama statistikavalem kehtib ka teiste filmide puhul, näiteks „Apteeker Melchior“ alustas kinodes ametlikult 15.04 aga eellinastused alustasid 11.04, seega avang oli põhimõtteliselt terve nädala tulemused.

„Mõned filmid ongi populaarsemad, kui teised. Eks Käsilastel ole sisuliselt juba viies film. Kindlasti mängib rolli see Tik-Toki maania,“ nentis Raja.

Taas võrdluseks, mainitud „Melchior“ tõi avanädalal kinno 29 642 vaatajat, mis oli ühtlasi koroonaperioodi edukaim kodumaise filmi avanädala tulemus. Ja eelmise aasta üks superhitte, „Ämblikmees: pole koduteed“ avanädalavahetusel käis Eestis seda vaatamas „vaid“ 22 551 inimest.