„Filmide areaal oli lai, teoseid tuli nii tunnustatud filmimaadest nagu Inglismaa, Prantsusmaa, Saksamaa, kui ka päris kaugetest ja eksootilistest paikadest nagu näiteks Reunioni saar. Tugevalt oli esindatud Kaug-Ida filmikunst Jaapani ja Hiinaga eesotsas. Just Hiinast näib tulevat viimastel aastatel rohkelt kunstiliselt küpseid ja terava sotsiaalse sõnumiga autorifilme,“ kommenteerib laekunud filme festivali kunstiline juht Priit Tender.

Selleaastase võistlusprogrammi filmid on jaotatud teemapõhistesse kogumikesse. Kuus seanssi pealkirjadega „Loomad“, „Järeltulijad“, „Kehad“, „Kodud“, „Deemonid“ ja „Hinged“ kujutavad endast evolutsioonilist teekonda inimese sünnist surma ja taastulemiseni.

Priit Tender: „Festivali külastaja, kes vaatab ära kõik kuus seanssi, saab osa justkui ühest suurest panoraamsest jutustusest. Nagu veini degusteerimisel alustame kergete ja kihisevate teemadega ning lõpetame teostega, mis evivad küpsust, täidlust ja pikka järelmaitset. Head nautimist!“

Rahvusvahelise võistlusprogrammi filmid

„Polar Bear Bears Boredom“, 2021, režissöör Koji Yamamura, Jaapan

„Deep Water“, 2021, režissöör Anna Dudko, Ukraina

„Snails` Breakfast“, 2021, režissöör Eugeniy Fadeyev, Venemaa

„Ten Degrees of Strange“, 2021, režissöör Lynn Tomlinson, Ameerika Ühendriigid/Suurbritannia

„In the Upper Room“, 2022, režissöör Alexander Gratzer, Austria/Ungari

„Pearl Diver“, 2020, režissöör Margrethe Danielsen, Norra

„Chado“, 2020, režissöör Dominica Harrison, Suurbritannia

„The Awakening of the Insects“, 2021, režissöörid Stephanie Lansaque ja Francois Leroy, Prantsusmaa

„Tie“, 2020, režissöör Alexandra Ramires, Portugal/Prantsusmaa

„The Debutante“, 2022, režissöör Elizabeth Hobbs, Suurbritannia

„Plans for Love“, 2021, režissöör Claire Sichez, Prantsusmaa

„Hide“, 2020, režissöör Daniel Benjamin Gray, Prantsusmaa/Ungari/Kanada

„Two Sisters“, 2021, režissöör Anna Budanova, Prantsusmaa

„How I Grew Up“, 2021, režissöör Yufei Liu, Hiina

„The Heart of Betel Nuts“, 2022, režissöör Cheng-Tse Wu, Taiwan

„Thing“, 2021, režissöör Malte Stein, Saksamaa

„Sierra“, 2022, režissöör Sander Joon, Eesti

„A Body“, 2021, režissöör Milena Tipaldo, Itaalia

„Glazing“, 2021, režissöör Lilli Carré, Ameerika Ühendriigid

„Girl in the Water“, 2021, režissöör Shi-Rou Huang, Taiwan

„Silvering“, 2021, režissöör Eilidh Nicoll, Suurbritannia

„Epideemia“, 2021, režissöör Kristjan Holm, Eesti

„Drift Through Mirrors“, 2022, režissöör Stuart Pound, Suurbritannia

„Mitch Match series #22“, 2020, režissöör Géza M. Tóth, Ungari

„Eyes And Horns“, 2021, režissöör Chaerin Im, Saksamaa/Lõuna-Korea/Ameerika Ühendriigid

„Patient’s Mind“, 2021, režissöör Zhiheng Wang, Hiina

„Good Placement of Seeds“, 2021, režissöör Xi Chen, Hiina

„Scale“, 2022, režissöör Joseph Pierce, Prantsusmaa/Suurbritannia/Belgia/Tšehhi

„Hysteresis“, 2021, režissöör Robert Seidel, Saksamaa

„Bye Little Block!“, 2020, režissöör Éva Darabos, Ungari

„Sugar Show“, 2021, režissöör Liana Makaryan, Venemaa

„La Passante“, 2022, režissöör Hannah Letaïf, Belgia/Prantsusmaa

„Great Wall of Poland“, 2021, režissöör Aga Jarząb, Poola

„Baroudeur“, 2022, režissöör Mauro Carraro, Šveits

„Taaskohtumine“, 2022, režissöör Ülo Pikkov, Eesti

„Of Wood“, 2022, režissöör Owen Klatte, Ameerika Ühendriigid

„Loop“, 2021, režissöör Pablo Polledri, Hispaania/Argentiina

„Fall of the Ibis King“, 2021, režissöörid Mikai Geronimo ja Josh O’Caoimh, Iirimaa

„The Hangman at Home“, 2021, režissöörid Michelle ja Uri Kranot, Taani/Prantsusmaa/Kanada

„Miracasas“, 2021, režissöörid Raphaëlle Stolz ja Augusto Zanovello, Šveits/Prantsusmaa

„Colony“, 2021, režissöör Pilar Garcia-Fernandezsesma, Ameerika Ühendriigid

„Blink in the Desert“, 2021, režissöör Shinobu Soejima, Jaapan

„Krasue“, 2021, režissöör Ryo Hirano, Jaapan

„Night“, 2021, režissöör Ahmad Saleh, Saksamaa/Katar/Palestiina/Jordaania

„Elena“, 2021, režissöör Birute Sodeikaite, Leedu/Prantsusmaa/Horvaatia

„A Bite of Bone“, 2021, režissöör Honami Yano, Jaapan

„Noir Soleil“, 2021, režissöör Marie Larrivé, Prantsusmaa

„Maetud Euroopas“, 2022, režissöörid Hardi Volmer ja Urmas Jõemees, Eesti

„Intermission“, 2022, režissöör Réka Bucsi, Ungari

Lisaks näeb festivalil mitmeid eriprogramme nagu Sürreaalne öökino, Panoraam, Lasteprogramm ja Eesti uus animatsioon.

Animist Tallinn leiab 2022. aastal aset juba teist korda ning toimub 17.-20. augustini. Festivali eesmärgiks on tutvustada eesti publikule kaasaaegse lühianimatsiooni paremikku, tõsta ning mitmekesistada filmihuvilise publiku teadlikkust kaasaegsest autorianimatsioonist. Animist Tallinn tutvustab laiemale publikule uusi Eesti animafilme ja animatsiooni kui kunstiliigi mitmekesisust. Festivali keskuseks 2022. aastal on kino Sõprus, kus linastub festivali põhiprogramm.

Festivali teemaks on „Jutuvestjad“. Programm tutvustab maailma eri paigus levinud jutuvestmise traditsioone ja uurib nende seost filmi ning animatsiooniga. Programmi kureerivad festivali kunstiline juht Priit Tender ja Tallinna Ülikooli sotsiaal- ja kultuuriantropoloogia dotsent Carlo Cubero.

Festivali korraldab MTÜ Animist Tallinn.

Festivali toetavad Eesti Filmi Instituut, Eesti Kultuurkapital ja Tallinna Kultuuri- ja Spordiamet. Festivali auhinnad panevad välja Tallinna Kultuuri- ja Spordiamet, Eesti Kunstiakadeemia animatsiooni osakond ja Jutupaunik.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid