Ligi 70% Eesti televaatajatest pigem ei lähtu filme valides võidetud Oscaritest, Lätis on see osakaal isegi 76% ning Leedus 65%. Eestis mõjutavad Oscarid teistest enam suurema sissetulekuga ja eesti rahvusest filmisõpru ning Tallinna elanikke.

Eestis mõjutavad kõige enam filmi- ja sarjaeelistusi sõprade ja sugulaste soovitused (59% vastanutest), huvitav treiler või reklaam (48%) ning artikkel või arvustus (33%), millele järgneb filmiportaali IMDB reiting (17%). Enamasti saadakse infot filmide ja sarjade kohta televisioonist (50% vastanutest), internetiportaalidest (40%), sõpradelt-sugulastelt (36%), sotsiaalmeediast (34%) ja Youtube’st (33%).

Viaplay Eesti meediasuhete juhi Karin Laurima sõnul mainisid televisiooni infoallikana kõige enam naised, enam kui 45-aastased ja eesti rahvusest vastanud, internetiportaale aga mehed ja linnaelanikud. “Samas Leedus on kõige olulisemad infoallikad hoopis sõbrad-sugulased ning internetiportaalid, Lätis aga sotsiaalmeedia, televisioon, internetiportaalid, Youtube ning sõbrad-sugulased,” rääkis Laurima.

Voogedastusteenuste kasutamise uuring viidi tänavu kevadel Eestis, Lätis ning Leedus läbi veebipõhise küsitlusena. Leedu uuringufirma Spinter Research küsitles igas Balti riigis enam kui 500 inimest.