"Tarzan" - kriimustused

Selles 1999. aasta Disney animafilmis "Tarzan" võitleb nimikangelane leopardiga, kes ühel hetkel küünistab ka džunglielanikku. Need haavad on ühel hetkel väga selgelt näha, aga kui Tarzan võitluse võidab ja leopardi august välja tassib, on haavad kadunud.

Kas see on tõesti viga, mida keegi animeerijatest tähele ei pannud? Põhjus on tegelikult väga lihtne. Nimelt on Disneyl alati olnud reeglid, mis sorti vägivalda nad oma filmides näitavad ja veri on kindlasti üks asi, mida kunagi animatsioonides ei näidata. Jah, haavu võib näidata, aga haavadest välja valguvat verd kindlasti mitte. See on ka põhjus, miks Tarzani haavad maagiliselt kaovad.

"Dunkirk" - saksa lennukid

Christopher Nolani "Dunkirk" on erakordne sõjafilm nii autentsuse kui ja hoopis teistsuguse lähenemise poolest. Siiski on filmis mõned "vead", mis ei sobi üldse 1940ndate sõjast räsitud Prantsusmaa randa.

Suur osa filmist leiab aset õhus, kus saksa ja briti lennukid lahingut peavad. Filmis on üks ilmselge viga, milleks on see, et saksa lennukitel on miskipärast kollased ninad, kuigi tegelikult see nii polnud. Kollaseks värviti need aga hoopis publiku jaoks, et tegevust oleks lihtsam jälgida ja et kõik saaksid aru, kelle lennuk nüüd mööda lendas ja keda ründas. Saksa lennukitel olid tõesti kollased ninad, aga alles kuu aega pärast Dunkirki evakueerimist.

Nolan selgitas kollaseks värvimise põhjust ka ajalehele USA Today:

"Reaalsuses värviti saksa lennukite ninad kollaseks alles kuu aega pärast Dunkirki, aga see oli oluline värv, millega eristada lennukeid. Meil oli vaja see lugu selgelt jutustada ning seetõttu ongi mõned asjad ajalooliselt ebakorrektsed, aga need tehti ajalugu austades."

"The Wizard Of Oz" - luuk on nähtav

"The Wizard Of Oz" on 1939. aasta film, mistõttu ei saa tehnilisi ja muid vigu sellele väga pahaks panna.

Ühes stseenis kaob kuri nõid punase tossu sisse, kuigi samal ajal on selgelt näha, kuidas ta põrandale peidetud luugist sisse läheb ja nö. "haihtub".

See film on tuntud ka võtetel juhtunud õnnetuste poolest. Näiteks põletas nõida kehastanud Margaret Hamilton selle stseeni filmimise ajal end korralikult ära ning ta viidi haiglasse. Pärast seda keeldus ta osalema stseenides, kus kasutati pürotehnikat.

"King Kong" - dinosauruse "sõrmed"

Peter Jacksoni 2005. aasta "King Kongi" uusversioonis on üks Türannosauruse moodi dinosaurus, mida kutsutakse Vastatosauruseks, millel on kolm küünist, kuigi tegelikkuses oli T-Rexil kõigest kaks.

Jackson teadis väga hästi, et T-Rexil oli kaks küünist mõlemal käpal, aga kuna algupärases 1933. aasta filmis oli ka kolme sõrmega T-Rex, siis otsustati uues filmis sama teha.

Muidugi selgitatakse seda ka sellega, et Pealuu saarel olevatel saurustel ja muudel olenditel oli miljoneid aastaid aega areneda, aga päris T-Rex suri välja 65 miljonit aastata tagasi.

"Kariibi mere piraadid: Musta pärli needus" - Jacki märk

Päris filmi alguses päästab Jack Sparrow Elizabeth Swanni uppumissurmast, kuid see tähendab, et ta võetakse sõdurite poolt kinni.

Sõdurite juht James Norrington paljastab Jacki käe, millel on märk, mis meenutab "P" tähte. Selle piraadimärgi andis talle Ida-India kaubanduskompanii, et kõik tunneksid piraadi alati ära.

Tegelikkuses pandi need märgid piraatidele otsa ette. Esimese "Kariibi mere piraatide" filmi meeskond leidis, et on võimatu märgistada samamoodi filmi peakangelast, sest see tähendanuks, et Johnny Depp kannab pea kaks tundi otsa ees väga silmatorkavat märki. Seetõttu vahetati ka selle asukohta.

"Kiired ja vihased 8" - koordinaadid

"Kiired ja vihased 8" alguses näeme ühes stseenis koordinaate, enne kui jõume Dwayne Johnsoni kehastatud Hobbsi juurde.

Need koordinaadid pole aga õiged. Need ei seostu mitte kuidagi jalgpalliplatsiga, kus Hobbs meeskonda treenib ja seal pole ka sellist metsa-ala.

Asi on selles, et Universal kasutas neid koordinaate meelega, sest need juhatavad hoopis Universali filmistuudio teemapargini.

"The Martian" - tolmutorm

Ridley Scotti "Marslase" ("The Martian") alguses näeme, kuidas Matt Damoni tegelaskuju jäetakse Marsile maha, kui arvati, et ta suri punasel planeedil neid ootamatult tabanud tormi ajal.

Me näeme, kuidas torm neid kisub ja tehnikat hävitab, aga reaalsuses poleks see päriselt nii juhtunud. Reaalsuses on Marsil tõesti tugevad tormid, aga kuna sealne atmosfäär on väga õhuke, siis pole Maal toimuv suur torm sama, mis Marsi torm. See poleks suutnud kedagi pikali tõmmata ega tehnikat hävitada.

Seda teadsid ka režissöör ja algupärase raamatu autor, aga nad kasutasid tormi selleks, et lugu saaks alguse. Ilma tormita poleks kedagi ka Marsile maha jäetud ja filmi põhisündmust poleks juhtunud.

"Matrix" - Morpheuse prillid

Stseenis, kus Morpheus (Laurence Fishburne) selgitab Neole (Keanu Reeves) Matrixi olemust, muutuvad tema mattklaasist päikeseprillid, mis midagi tagasi ei peegelda, kõike säravalt tagasi peegeldavateks prillideks.

See pole viga, sest selleks on kindel põhjus. Nimelt pidigi Morpheus kandma mattklassist päikeseprille, et kaamerat pole alguses peegelduses näha. Pärast pidid need olema tagasi peegelduvad, et Morpheus saaks uhkelt patareid käes hoida.

"Skyfall" - eskalaator

Kui Daniel Craig ajab "Skyfallis" taga Javier Bardemi kehastatud Silvat, jõuavad nad ühel hetkel Londoni metroosse, kus nad mööda eskalaatorit alla libisevad. See on nende jaoks väga lihtne ja näeb lahe välja, aga tegelikkuses pole see nii lihtne midagi, sest eskalaatorite vahel oleva osa peal libisemise asemel oleksid nad end sinna paigutatud märkide vastu ära löönud. Need märgid paigutati sinna seepärast, et inimesed ei libistaks end sealt alla.

Filmi jaoks need märgid eemaldati, et stseen näeks ikka lahe välja.

"Titanic" - elektrivalgusti

Filmi lõpus suunduvad päästepaadid "Titanicu" uppumiskohta tagasi, et ellujäänud üles korjata. Paadil olev madrus kasutab ümbruse valgustamiseks elektrivalgustit, kuigi siis kasutati päästepaatidel ainult õlilampe.

Režissöör James Cameron teadis seda väga hästi. Probleem oligi selles, et õlivalgustist tulenev valgus polnud piisav, mistõttu võeti kasutusele elektrivalgusti, mis ajas asja ära. Cameron loobus ajaloolisest autentsusest, et muuta stseen läbi piisava valguse väga meeldejäävaks.

Allikas: whatculture.com