Iraani režissööri Narges Abyari filmi „Täiskuu aegu" avaseansi kõik 458 kohta müüdi Tallinnas välja. Prantsusmaal toimunud Carcassonne´i poliitiliste filmide festivalil võitis „Täiskuu aegu" peaauhinna, tudengiauhinna ja parima näitleja auhinna. Filmi on näidatud Bostoni, Houstoni ja Washington DC AFI Silver Springsi Iraani filmide festivalil, ees seisab linastus nimekal Washingtoni filmifestivalil. Iraani filmikriitikud on „Täiskuu aegu" nomineerinud oma auhindadele koguni 12 kategoorias - rohkem nominatsioone pole ühelgi teisel linateosel.

Oma peene maitse poolest tuntud maailmakuulus Rotterdami festival valis kavva taanlase Ulrich Thomseni filmi „Gutterbee - rentslimesilased" ja Slovaki režissööri Mira Fornay filmi „Kokka, kepi, killi" - esimene osales PÖFFi põhivõistlusprogrammis ja teise maailmaesilinastus oli mäletatavasti kõrvalvõistlusprogrammis „Põhjusega mässajad".

Kuulsal Santa Barbara 35. filmifestivalil oli PÖFFi võistlusfilmidest kavas Hüseyin Tabaki „Mustlaskuninganna", Fatos Berisha „Lendav tsirkus", Ulrich Thomseni „Gutterbee - rentslimesilased" ja Bartosz Kruhliku debüütfilm „Supernoova". PÖFFi põhivõistlusprogrammis ekraanile jõudnud ja täissaale kogunud „Lendav tsirkus" võitis jaanuari lõpus Santa Barbaras parima välisfilmi auhinna.

Poola filmiväljaande Movies Room toimetaja Szymon Goraj reastas mööduva aasta põnevikud. Kõrgel kolmandal kohal on Bartosz Kruhliku „Supernoova", mis jõudis oma rahvusvahelise esilinastuseni PÖFFi debüütfilmide programmis.

2018. aasta PÖFFi võidufilm, Kolumbia režissööri Rubén Mendoza „Uitav tüdruk" jõudis pika festivalikarjääri lõppakordina rahvusvahelise meediahiiu ja hinnatuima seriaalide tootja HBO filmilaenutusse.

59. Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna filmifestivalil Asia-Pacific Film Festival, mis on üks Aasia vanimaid, võitis Jun Robles Lana „Kalel (15)" parima montaaži auhinna.

Parimate filmide edetabeli koostas ka Tšehhist: kvartaliajakirja Film a doba autor Štěpánka Ištvánková, kes külastas ka PÖFFi, valis oma lemmikute sekka meie selle aasta võidufilmi, Anshul Chauhani „Vastupidi".

Indias Punes nägi PÖFFi võistlusfilmidest Hüseyin Tabaki „Mustlaskuningannat", venelanna Ksenija Ratušnaja „Põhjusega mässajate" filmi „Mässajatel pole paradiisi asja" ja „Supernoovat". Viimase režissöör Bartosz Kruhlik võitis ühtlasi rahvusvahelisel konkursil parima režissööri auhinna.

Poolas filmiakadeemia preemia kannab lihtsalt Kotka (Orły) nime ning kandidaatide seast võib leida ka kaks PÖFFi võistlusfilmi: „Supernoova" - programmikoostaja Dorota Lech nimetas seda festivali kataloogis tõeliseks paanikahooks - ja Łukasz Kośmicki „Kõige külmem mäng",mis kandideerib aasta avastuse, operaatoritöö, kunstnikutöö, meeskõrvalosatäitja, kostüümide, helirežii ja grimmi kategoorias.

Kandidaatidest nimetatakse kõige sagedamini - kokku 15 kategoorias - Jan Komasa filmi „Kristuse ihu", mis võitis PÖFFi Just Filmi noortežürii peaauhinna ja kandideeris ka parima mitteingliskeelse filmi Oscarile.

Glasgow filmifestivali ainsasse võistlusprogrammi, mis on mõeldud alustavate režissööride filmidele ja mille võitja valib publik, mitte žürii, on valiti koguni kaks PÖFFi konkursifilmi: Iiri lavastaja Tom Sullivani „Koletis" ja Leedu lavastaja Jurgis Matulevičiuse „Iisak".

Hüseyin Tabaki „Mustlaskuningannat" on pärast PÖFFi rahvusvahelist esilinastust näidanud lisaks eelmainitutele Põhjamaade suurim, Göteborgi filmifestival, aga ka San Francisco saksa filmide festival „Berlin & Beyond".

Allikas: PÖFFI blogi