10. Esther on tegelikult täiskasvanud naine - “Orb” (“Orphan”, 2009)

Peale veel sündimata lapse kaotust otsustavad Kate ja John endale tütre lapsendada. Kui Eshter uute vanemate juurde jõuab, on tal raske ennast neile avada. Tüdruk hakkab vanematega manipuleerima ja aset leiab mitmeid seletamatuid sündmusi. See paneb Kate’i muretsema. Tuleb välja, et Esther pole mitte kümnene, vaid hoopis 33-aastane naine, kes kannatab terviseprobleemi all, mis tema kasvu pärsib. Lisaks on tegu külmaverelise mõrvariga.

9. Need ei ole tegelikult laste vanavanemad - “Külaskäik” (“The Visit”, 2015)

Peale veidrat, kuid pealtnäha süütut nädalavahetust vanavanemate juures, saavad Becca ja Tyler aru, et tegelikult pole need nende vanavanemad. Peale seda avastust hakkab juhtuma õõvastavaid asju ja laste koju pääsemise võimalus muutub üha väiksemaks.

8. Samara on nüüd vaba - “Telefonihelin” (“The Ring”, 2002)

Peale saatusliku filmilindi leidmist, hakkab Rachel Keller uurima, miks inimesed peale selle vaatamist surevad. Teda abistab tema fotograafist sõber Noah Clay, kes paraku ka ise filmilindi tõttu sureb. Asjad hakkavad kiiremini arenema, kui filmilõiku näeb ka Racheli poeg Adrian. Ema avastab, et saladus on seotud Anna Morgani perekonnaga ja kõige tähsamaks osaks sellest on Anna tütar. Filmi tegevuse muudab huvitavaks, et Samara haua leidmine ei rahustanud tüdrukut maha ja ta jätkas elavatele kättemaksmisega.

7. Jigsaw on laip põrandal - “Saag” (“Saw”, 2004)

See kurikuulus õudusfilm pole ainult alguseks tervele sarjale vaid ka alustas täiesti uue alamžarni. Kui järgnevad filmid olid julmemad ja üksikasjalikumad, siis esimeses filmis hoiti asju lihtsamana. Kaks meest leiavad ennast kinni seotuna vannitoast, nende vahel on laip ja mõlemale üks rauasaag. Ainus viis, kuidas põgeneda on enda jala maha saagimine. Peale rohket vere valamist tuleb välja, et Jigsaw, salapärane mõrvar, kes kõik korraldanud oli, veetis terve aja samas vannitoas. Ta maskeerus laibaks, kes kahe mehe vahel lamas.

6. David teeb oma grupile mõtlematult liiga - “Udu” (“The Mist”, 2007)

Kunstnik David Draytoni ja ta pere elu on muutunud väga süngeks. Koos veidra uduga saabuvad ka koletised, kes tapavad kõik, kelle nad vähegi saavad. David on koos enda poja ja paari teise ellujääjaga varjunud enda autosse. Kui autol kütus otsa saab, siis peab David enda sõbrad ja poja tapma, et päästa neid piinarikkamast surmast. Kuna tal ei jagunud kuule, et ennast ära tappa, läheb ta autost välja ja ootab, et koletised ta ära sööksid. Väljas avastab ta aga, et sõjavägi on saabunud, et linnake päästa.

5. Stu ja Billy on mõrvarid - “Karje” (“Scream”, 1996)

Selles verises õudusfilmis on peategelasteks teismelised, kes märkavad, et neid jälgib salapärane mõrvar, kelle mõrvamismuster on sarnane teiste õudusfilmidega. Sureb see, kes ütleb, et ta tuleb kohe tagasi. Tuleb välja, et mõrvarid on aga nende endi seas.

4. Norman Bates on mõrvar - “Psühho” (“Psycho”, 1960)

Isegi enne vapustavat paljastust oli Alfred Hitchcocki õudusfilm suutnud vaatajaid korralikult hirmutada. Kuid selline lõpplahendus tegi asjad poole hirmsamaks. Peale mitmete karakterite surma, kelle tappis pealtnäha proua Bates, tuleb välja, et mõrvariks on hoopiski naise poeg Norman, kes oli säilitanud enda surnud ema keha ja röövinud tema identiteedi.

3. Tõeline Marie - “Kõrgepinge” (“High Tension”, 2003)

Vaikne nädalavahetus õppimiseks muutub kiirelt õudusunenäoks. Filmi keskmes on kaks tudengit, Marie ja Alex, kes veedavad koos nädalavahetuse, selleks, et õppida. Kõik läheb sujuvalt, kuni nende ukselävele jõuab sadistlik mõrvar, kes tapab ühe tüdruku vanemad ja röövib nende lapse Alexi. Marie ülesandeks on teine neiu päästa. Tuleb aga välja, et peaaegu kogu juhtunu oli Marie fantaasia.

2. Kõik on lavastatud - “April Fool’s Day”, 1986

Enamasti on õudusfilmides olemas mõrvar või isegi mitu. Selles filmis tuleb aga välja, et ühtegi mõrvarit tegelikult pole. Film tundub alguses nagu klassikaline õudusfilm - noored pidutsemas, ootamatult kaadrisse ilmuvad laibad. Kogu tegevus oli aga proov salapäraseks õhtuks ja keegi polnud tegelikult kunagi ohus. Tegu oli aprillinaljaga.

1. Kõne tuleb samast majast - “Sünged jõulud” (“Black Christmas”, 1974)

Õpilaskodus elavad neiud hakkavad ootamatult veidraid ja häirivaid telefonikõnesid saama. Olukord muutub hullemaks, kui mitmed tüdrukud leitakse surnuna. Saadakse teada, et mõrvar on ka kõikide kõnede taga. Lõpuks saadakse teada, et kõne tuleb samast majast. Selline avastus lööb pinge korralikult lakke.

Allikas: WatchMojo.com