10 põnevat tõsielufakti filmi "Joy" kaadri tagant


10 põnevat tõsielufakti filmi "Joy" kaadri tagant
"Joy"Viaplay

Oscarile kandideerinud ning Kuldgloobuse võitnud film “Joy” (2015) on tõsielul põhinev lugu üksikemast, kes asub majandusliku kitsikusega toimetulekuks leiutama ning rajab ajapikku oma äridünastia. Otsisime välja kümme fakti tänaseks miljardäristaatusesse tõusnud Joy Mangano elust, mida igaüks saab võrrelda reklaamivabasse internetitelevisiooni Viaplay jõudnud filmiga selle ettevõtliku naise eduloost.

1. Joy Mangano alustas leiutamist juba 12-aastasena, kui üritas oma kodusele röstrile lisada ka grillimisfunktsiooni, mis paraku lõppes väiksemat sorti plahvatusega. Tõsisemaks läks asi teismeliseeas, kui ta töötas loomakliinikus ning tuli mõttele luua helendav kirburihm koertele ja kassidele, et muuta lemmikud autodele pimedas paremini nähtavaks. Kui lemmikloomatarvete tootja Hartz Mountain tuli sarnase tootega aasta pärast turule, tõotas Mangano, et oma järgmise leiutise paiskab ta esimesena turule.

2. 1989. aastal töötas üksikema rolli sattunud Mangano öösiti ja nädalavahetustel ettekandjana ning lennupiletite broneerijana ajal, kui naise ema tema kolme lapse järele vaatas. Ta isegi müüs viinamarjaväätidest pärgi, et ots-otsaga kokku tulla.

3. Mangano sai oma suureks läbimurdeks inspiratsiooni tüütutest kodutöödest. Ta suunas oma frustratsiooni sellele, et arendada välja toode, mis muudaks nii tema kui miljonite teiste ameeriklaste elu lihtsamaks. 1990. aastal laenas ta pereliikmetelt raha ja lõi oma imemopi prototüübi. 100 esimest imemoppi valmisid tema isale kuuluva autotöökoja nurgas.

"Joy" Viaplay
Seotud lood:

4. Müük kiratses ning Manganol õnnestus esimese aastaga müüa vaid paar tuhat imemoppi. Siis tutvustas ta oma uut toodet USA telepoe kanalis QVC, tellimistelefonid läksid punaseks ning esimese 20 minutiga müüdi maha juba 20 000 moppi.

5. “Ma näen sind praegu telerist!” Mangano esimese otsesaate ajal helistas QVCsse tema parim sõbranna Ronnie. See stseen jõudis väikeste mugandustega ka filmi “Joy”.

6. Mangano peamine müügihitt ei olnud see imetabane mopp, vaid tema ettevõttel Ingenious Designs oli üsna lai tootevalik alates ehetest ja reisimisega seotust kuni küpsetustarvikute, mäluga patjade ning rõivaste aurutini. Kõige suuremaid müüginumbreid kogusid aga pehmed ja kitsad riidepuud, mida on tänaseks ostetud rohkem kui 700 miljonit tükki.

7. Aastal 1999 müüs Mangano oma ettevõtte telekanalile HSN
(Home Shopping Network), jätkates samas firmas tööd. Müügihinda ei ole avalikustatud, aga naise nimel on rohkem kui 100 patenti ning tema varandust hinnatakse ligikaudu 50 miljonile dollarile.

"Joy" Viaplay

8. HSNis esinedes läheb USA koduperenaiste arvamusliider Joy Magnano enamasti otse-eetrisse keskööl ning sageli on tal kella üheks öösel juba miljoni dollari eest tooteid maha müüdud.

9. Itaalia juurtega Mangano kaasas ärisse ka oma pereliikmed. Tütar Christiest sai vanemasepresident brändiarenduse, kaubanduse ja turunduse alal, poeg Bobby vastutab juristina ettevõtte äriarenduse ja globaalsete strateegiate eest ning tütar Jackie on telekanalis HSN regulaarselt modelliks ja jagab samas korrespondendina ka stiilialast nõu. Naise eksabikaasa vastutas ettevõtte algusaegadel müügitöö eest. Mangano ja tema endine abikaasa Tony Miranne jäid ka pärast lahutust sõpradeks, kuid erinevalt filmistsenaariumist ei olnud mees Venetsueela laulja, vaid naise ülikoolikaaslane.

10. Ärimogulist ema Joy Mangano leidis aktiivse lapsevanemana aega selleks, et New Yorgis muudeti rattakiivrite kandmine kuni 14-aastastele kohustuslikuks.