UURING | 11% eestlasi tunnistab täiskasvanute sisu vaatamist internetist


Fifty Shades of Grey
"Fifty Shades of Grey" teemaline kookFoto: Paul Ellis, AFP/Scanpix

11% Eesti elanikest tunnistab, et vaatab internetist regulaarselt täiskasvanutele mõeldud sisu, näitab hiljuti läbiviidud voogedastusteenuste kasutamise uuring.

Voogedastusest vaadatakse uuringu kohaselt kõige enam filme, mida jälgib 50% elanikest. Järgnevad sarjad (42%), tõsielu (31%), spordi otseülekanded (23%), lasteprogramm (11%) ning täiskasvanutele mõeldud sisu (11%).

Filme eelistasid kõige enam mehed, 18-35-aastased ja Tallinna elanikud, sarju naised, 18-35-aastased ja teiste linnade elanikud ning spordiülekandeid mehed ja maapiirkondade elanikud. Filme ja sarju vaatavad voogedastusega kõige enam ka lõunanaabrid lätlased ja leedukad, ent seal on filmisõprade osakaal oluliselt kõrgem (vastavalt 66% ja 71% vastanutest).

Filmidest eelistab 55% Eesti elanikest vaadata komöödiaid, järgnevad dokumentaalid (40%) ja draamad (27%).

Viaplay Eesti meediasuhete juhi Karin Laurima sõnul näitab ka Baltimaade suurima voogedastusteenuse statistika, et need kolm žanrit on vaatajate seas kõige populaarsemad. “Viaplay otseselt täiskasvanutele mõeldud sisu ei paku, kuid näiteks erootilise menuromaani “Viiskümmend halli varjundit” ekraniseering oli eelmise aasta vaadatuimate filmide edetabelis neljandal kohal,” lausus Laurima.

Voogedastusteenuste kasutamise uuring viidi tänavu kevadel Eestis, Lätis ning Leedus läbi veebipõhise küsitlusena. Leedu uuringufirma Spinter Research küsitles igas Balti riigis enam kui 500 inimest.

Viaplay Eesti