Viis tüütut trendi, mida me ei taha enam Hollywoodi filmides näha

 (2)
Viis tüütut trendi, mida me ei taha enam Hollywoodi filmides näha
"Terminaator: Genisys" - see kõige halvem osa seerias. Ekraanitõmmis

Hollywoodile on aastate jooksul külge kasvanud mitmed korduvad asjad, mis võiksid juba ära kaduda. Nendeks võib lugeda suurde jagatud universumisse kuuluvad filmid, uusversioonid, uued nägemused, järjed ja palju muud, aga antud juhul tõstan esile ette viis tüütut trendi, mida ei taha enam Hollywoodi filmides näha.

Kas mäletate aega, mil filmide treilerid olid sellised nagu näiteks esimesel "Tulnuka" filmil ehk need viitasid reklaamitava õhustikule, kuid ei reetnud midagi sisu koha pealt ette ära. Jah, mina ka mitte.

Viimasel ajal on tekkinud trend avaldada reklaamides võimalikult palju sisu ette ära ja minu jaoks, kelle töö on ka treilereid vaadata ja neist kirjutada, on see muutunud aina tüütumaks.

Viimane süüalune oli näiteks "Ämblikmees: Kojutulek".

Kui seda treilerit vaadata, siis võib iga tähelepanelik vaataja panna kokku filmi süžee: Tony Stark annab Peter Parkerile uue kostüümi, mida Peter kasutab muidugi nooruse ja kogenematuse tõttu vastutustundetult, mistõttu võtab Tony poisilt kostüümi ära. Seejärel peab Peter hakkama saama ise kokku õmmeldud kostüümiga, millel pole kõrgtehnoloogilisi vidinaid ning tõestama nii endale, maailmale kui ka Tony Starkile, et on vastutustundlik kangelane. Ja hiljem filmi vaadates selgus, et nii oligi, kuigi oleksin tahtnud seda teada saada filmi kinos vaadates.

Superkangelastefilmide sisu pole raske ette ära arvata, sest need järgivad alati teataval määral sissetallutud radu, kuid tahaksin vaatajana, et treiler õrritaks ja kutsuks vaatama, mitte ei peletaks kinost eemale, sest tekitab tunde, et olen juba filmi näinud.

Üks suurimaid patustajaid on muidugi James Cameroni alustatud "Terminaatori" seeria viies osa "Terminaator Genisys", mis avaldas ühes treileris filmis toimuva keskse pöörde, mis näitas, et vastupanuliikumise juht John Connor pole mitte enam inimene, vaid Skyneti uusim tehnoloogiline saavutus ehk üks terminaatori vormidest.

Treiler on nii paljastav, et isegi filmi režissöör Alan Taylor ütles linastumise järel veebileheküljele UPROXX, et mitmed treilerites olnud stseenid pidid olema üllatused. Ta oli isegi Paramount Picturesiga rääkinud ja selgitanud, milles seisneb tema probleem liiga paljastava reklaamiga. "Terminaator: Genisys" esimesed treilerid jätsid mulje, et tegu on värske nägemusega tervest seeriast, kuigi režissöör oli juba korduvalt öelnud, et filmi näol on tegu ikkagi järjega.

Õnneks või kahjuks on valmimas "Terminaatori" seeria kuues osa, mis on omakorda uue triloogia avafilm, mis omakorda on järg teisele osale "Terminaator: Kohtupäev", sest seeria looja James Cameron otsustas kustutada ära kõik need osad, millega tema polnud seotud ehk "Terminaator: Masinate mäss", "Terminaator: Lunastus" ja muidugi "Terminaator: Genisys".

See on omakorda tekitanud olukorra, kus nii David Lynch ja Alan Taylor on mõista andnud, et treilerid võiksid kuuluda ka režissööride pädevusse ja nemad võiksid ise vaadata, mis kaadrid on treileris või mitte.

Üks režissöör, kes treilerite pärast muretsema ei pea, on Christopher Nolan, kes saab alati anda reklaamidele oma õnnistuse, mistõttu näemegi Nolani filmide ("Dunkirk") treilerites alati rohkem visuaalselt huvitavaid kaadreid kui sisu reetvaid stseene.

Vahel juhtub ka vastupidine: James Gunni "Galaktika valvurid Vol. 2" üks treileritest paljastas, et Kurt Russell kehastab filmis Peter Quilli isa ning avaldas ühtlasi ka ootamatu tõsiasja, et tema ongi elav planeet Ego. James Gunn kaitses otsust oluline sisuline element avaldada, öeldes, et see ei röövi mitte midagi filmielamusest. Paljud arvasid teistmoodi, sest oleksid tahtnud, et see jäänuks ikkagi üllatuseks.

Praeguse seisuga tundub, et tasub üldse treilerite vaatamisest loobuda ja toetuda pigem kõhutundele.

KOMMENTEERI!